torsdag 24 januari 2013

Stabilt

Och så känns det så stabilt, lugnt och ok. Kanske acceptans? Det här är vägen och alternativet. Jag är så stolt över att separation är ett alternativ. I en annan tid, på en annan plats eller i ett annat sammanhang skulle det inte vara ett alternativ. Kvinnor har kämpat och kämpar, ibland med livet som insats, för rätten att styra sina egna liv.

Och jag får förvalta denna möjlighet. Föreställningen om den eviga heterosexuella parrelationen lever ännu stark. Oerhört stark och med kraft att begränsa. Jag vill inte begränsad så hårt, så snävt.

Men barnet då?
Min hållning är sån att jag tycker föräldrar skall vara stabila, ödmjuka och kärleksfulla. Det är vi föräldrar och andra vuxna som ger våra barn exempel på hur man kan leva sitt liv, hur man vill behandla sig själv och andra i sin omgivning. Ni vet, barn gör som vuxna gör inte som vuxna säger!

Många platser kan vara hemma, många människor sin familj. Varför begränsa sig till en plats och två personer? Jag kommer alltid vara den bästa mamma jag kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar