måndag 11 februari 2013

Orken

Jag önskar mig lite ork. Lite energi och ljus.

Om 21 dagar börjar flytten härifrån, flytten till den nya lägenheten. Det ska bli så skönt. Skönt att göra det som jag väntat på så länge. Men jag är lite rädd för att jag ska få svårt att sova där själv, lite rädd att jag bara kommer vara ledsen och gråta. Bara vara ledsen och inte ha kraft att göra i ordning eller göra ett nytt hem. Visserligen tror jag att det kommer gå bra med alla praktiska saker, men sovande tror jag nog blir svårt. Kanske kommer jag sova på mina fina vän Fs soffa. Det är skönt att veta att jag kan och får!

Jag är också rädd att skrutten inte kommer trivas. Att skrutten kommer må dåligt av att vara här och vara där. Visserligen är ju hen van vid att bara vara med mig och bara vara med sin far. Skrutt är ju också van  att vara på landet, hos mormor, hos sin dagmamma och på andra ställen. Men jag är ändå orolig. 

Förutom lite rädd är jag lite förvånad. Förvånad över att det hela löst sig så odramatiskt och enkelt. Förvånad över alla fina och sansade reaktioner jag fått och mött. Det är fint, verkligen fint!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar