söndag 16 december 2012

I förändring

Har just läst klart Maria Svealands Bitterfittan för andra gången. Kommer nog läsa den vid tillfälle igen. Jag läser i stort sätt aldrig samma bok flera gånger, men Bitterfittan är alltid aktuell och jag känner som så många andra att den sätter fingret rakt på den ömma punkten. Rakt och obarmhärtigt på blåmärket.

Nästa bok att läsa är Mia Skäringers  Avig Maria , Mia Skäringer är fantastisk. Rolig, ärlig, krass och så rakt in i hjärtat.

Jag tänker att jag behöver dem nu, alla fina grymma, , mjuka, hårda och tuffa kvinnor. Kvinnor som sätter fingret precis på pricken, som berättar allt det som är en hel röra i mitt huvud. Allt det jag vacklar på och dealar bort men som jag samtidigt är så säker på. Att hela tanken om kärleken är kidnappad av en sjuk föreställning, en föreställning som skadar och urholkar. Ibland tappar jag tron på kärlek som begrepp, därför är det tröstande att dessa så uttalat tror på kärleken.

Jag vet att förändring är det ända möjliga och även om jag ibland inte tror på kärleken så tror jag på förändring.  Det gäller bara att våga vara i kaoset!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar